Przetargi

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA NA : „Dostawę paliw płynnych”

ZUK-2315/1/12

 

 

ZAKŁAD  USŁUG  KOMUNALNYCH

37-413 HARASIUKI

tel. (015) 8791361

 

 

 

 

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW

ZAMÓWIENIA

 

W POSTEPOWANIU O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO

PROWADZONEGO W TRYBIE PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO NA :

 

 

 

„Dostawę paliw płynnych”

 

 

 

 

Wartość szacunkowa zamówienia nie przekracza równowartości kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8.

 

Harasiuki, dnia 18-12-2012 r.

 1.            ZAMAWIAJĄCY:

ZAKŁAD USŁUG KOMUNALNYCH

37-413 Harasiuki 112 a, NIP 865-10-27-843

tel. (015) 8791361

2.            TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA :Podstawa prawna udzielenia zamówienia publicznego: art. 10 ust. 1 oraz art. 39-46 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych /Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm./ .Podstawa prawna opracowania specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

- Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych /Dz.U. Nr 113, poz. 759/

 

3.     OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA :

Oznaczenie wg Wspólnego Słownika Zamówień:

CPV: 09132100-4 Etylina E-95Pb

CPV: 09134100-8 Olej napędowy ON

Przedmiotem zamówienia jest bezgotówkowa dostawa paliw płynnych realizowana na zasadzie doraźnych tankowań do zbiorników pojazdów w następujących ilościach.

Olej napędowy w ilości 37 000 l.

Etylina E-95Pb w ilości   2 000 l.

Dostawy będą realizowane na zasadzie doraźnych, bezgotówkowych tankowań do zbiorników i kanistrów w wybranej stacji dostawcy, który złoży najkorzystniejszą ofertę.

Paliwa muszą spełniać wymagania jakościowe określone w PN-EN228 dla E-95PB, oraz PN-EN590 dla ON.

Lokalizacja stacji paliwowej dostawcy w promieniu 5 km od siedziby zamawiającego, licząc najkrótszą drogą publiczną. Załącznikiem do niniejszej SIWZ są istotne postanowienia umowy.

 

4.     TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA

Zamówienie należy wykonać w terminie od 01-01-2013 r. do 31-12-2013 r.

 

5.     WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

5.1. W przetargu mogą wziąć udział wykonawcy nie wykluczeni na podstawie art. 24 i spełniający warunki i wymagania art. 22 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. Nr 113 z 2010 r. poz. 759 z późń. zm) oraz spełniający warunki zawarte w Specyfikacji Istotnych Warunków zamówienia.

5.2. Zamawiający dokona oceny spełnienia wymaganych warunków na podstawie złożonych oświadczeń i dokumentów.

 

6.     WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ  WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIENIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTEPOWANIU.

6.1.  Oświadczenie wykonawców o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 – prawo zamówień publicznych zał. nr 2 do SIWZ.

6.2.  Oświadczenie wykonawców o braku podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy – prawo zamówień publicznych zał. nr 3 do SIWZ.

6.3.  Formularz ofertowy zgodnie z zał. nr 1.

6.4.  Aktualny odpis z właściwego rejestru sadowego lub zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej.

6.5.  Aktualną koncesję/licencję na obrót paliwami ciekłymi.

6.6.  Istotne postanowienia stron które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy z zał. nr 4.

 

Wymagania dotyczące składania dokumentów i oświadczeń dotyczą każdego z Wykonawców z osobna.

 

Oferta i załączniki winny być podpisane przez osobę(y) umocowane do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy ujawnione we właściwym rejestrze. W przypadku reprezentacji Wykonawcy przez inne osoby – należy do oferty dołączyć pełnomocnictwo w oryginale.

Wskazane dokumenty mogą być doręczone w formie oryginałów lub kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, na każdej zapisanej stronie. Zamawiający może zażądać przedstawienia oryginałów lub notarialnie potwierdzonych kopii dokumentów, wtedy gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.

Jeżeli w określonym terminie Wykonawca nie złoży oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu lub jeżeli złoży dokumenty zawierające błędy, Zamawiający wezwie go do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich uzupełnienia konieczne będzie unieważnienia postępowania.

Zamawiający może także w wyznaczonym przez siebie terminie, wezwać do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń i dokumentów.

 

7.     SPOSÓB POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJACEGO Z WYKONAWCAMI :

7.1.  Wyjaśnienia dotyczące Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia udzielane będą z zachowaniem zasad określonych w ustawie Prawo Zamówień Publicznych (art. 38).

7.2. W niniejszym postępowaniu wszelkie oświadczenia, wnioski, zaświadczenia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie.

W przypadku oświadczeń, wniosków, zawiadomień lub informacji przekazywanych faksem, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania telefonicznie.

7.3. Osoba uprawniona do kontaktu z Wykonawcami :

Bogusław Dziewa tel. (015) 8791361 faks (015) 8791306.

 

8. WADIUM

Nie obowiązuje.

 

9.     Oferty częściowe/wariantowe

9.1.  Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.

9.2.  Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

 

10.   TERMIN ZWIAZANIA OFERTĄ :

10.1. Wykonawca pozostaje związany ofertą przez okres 30 dni.

10.2 Bieg terminu związania oferta rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

10.3. W uzasadnionych przypadkach na co najmniej 7 dni przed upływem terminu związana ofertą Zamawiający może tylko raz zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.

 

11.   OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY :

11.1. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.

11.2. Wszelkie koszty związane ze sporządzeniem oraz złożeniem oferty ponosi Wykonawca.

11.3. Oferta wraz ze stanowiącymi jej integralną część załącznikami musi być sporządzona przez Wykonawcę ściśle według postanowień niniejszej Specyfikacji

11.4. Oferta musi być sporządzona według wzoru formularza oferty stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszej Specyfikacji.

11.5. Oferta musi być napisana w języku polskim, na komputerze, maszynie do pisania lub ręcznie długopisem bądź niezmywalnym atramentem.

11.6. Proponuje się aby wszystkie zapisane strony oferty wraz z załącznikami były kolejno ponumerowane i złączone w sposób trwały oraz na każdej stronie podpisane przez osobę (osoby) uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy.

11.7. Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty muszą być parafowane przez osobę (osoby) podpisujące ofertę.

11.8. Wykonawca zamieści ofertę w 2 kopertach: Zewnętrzna oznaczona nazwą i adresem Zamawiającego, oraz opisaną w następujący sposób „Oferta na dostawę paliw płynnych” a wewnętrzna oznaczona nazw i adresem Wykonawcy by w przypadku złożenia oferty po terminie można było ją odesłać bez otwierania.

11.9. Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli wystąpią okoliczności wskazane w art. 89 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. Nr 113 poz. 759 z 2010 r.)

 

12.   MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT

12.1. Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego do dnia 28 grudnia 2012 r. do godz. 1000 Oferty otrzymane przez Zamawiającego po terminie składania ofert zostaną zwrócone Wykonawcom bez ich otwierania po upływie terminu przewidzianego na wniesienie protestu.

12.2. Zamawiający otworzy oferty w obecności Oferentów, którzy zechcą przybyć w dniu 28 grudnia 2012 r. o godz. 1030 w siedzibie Zamawiającego.

 

13.   OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY

        - Musi być podana w PLN cyfrowo i słownie z wyodrębnieniem należnego podatku

        - Cena może być tylko jedna.

        - Porównywana będzie cena brutto

        - Cena i jej składniki mają być podane z dokładnością do 2 miejsc po przecinku

 

14.   KRYTERIA ORAZ SPOSÓB OCENY OFERT :

14.1. Zamawiający będzie oceniał oferty według następujących kryteriów :

        - Cena (koszt)   - 60 %

        - Rabat w %     - 40 %

14.2. Punkty przyznawane za podane w pkt 13.1. kryteria będą liczone według następującego wzoru :

        Cena = cena oferowana min. brutto  x 60%

                   cena ocenianej oferty brutto

        Rabat=  rabat max.                x 40 %

                   Rabat ocenianej oferty

14.3. W toku dokonywania badania i oceny ofert Zamawiający może żądać udzielenia przez Wykonawcę wyjaśnień treści złożonych przez niego ofert.

 

15.   UDZIELENIE ZAMÓWIENIA :

15.1. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom określonym w niniejszej Specyfikacji Istotnych

        Warunków Zamówienia i została oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane wyżej kryteria oceny ofert.

15.2. Zamawiający unieważni postępowanie w sytuacji, gdy wystąpią przesłanki wskazane w art. 93 ustawy Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759 z późn. zm.)

15.3. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadomi Wykonawców, którzy złożyli oferty, o:

        a/ wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę i adres wykonawcy, którego ofertę wybrano i uzasadnienie jej wyboru.

        b/ wykonawcach, których oferty zostały odrzucone, podając uzasadnienie faktyczne i prawne.

        c/ wykonawcach, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne.

15.4. Ogłoszenie zawierające informacje wskazane w punkcie 14.3. Zamawiający umieści w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie.

15.5. Umowę z Wykonawcą, którego oferta zostanie wybrana , Zamawiający podpisze po upływie 7 dni od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze oferty, jednak nie później niż przed upływem terminu związania z ofertą.

15.6.Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny, chyba że zachodzą przesłanki do unieważnienia postępowania.

 

16.   ISTOTNE POSTANOWIENIA UMOWY :

16.1. Istotne postanowienia umowy stanowi załącznik nr 3do niniejszej Specyfikacji.

16.2.Zamawiający nie będzie żądał wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

 

17.   INNE

        Do spraw nieuregulowanych w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków

        Zamówienia mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.

        Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2010 r. nr 113 poz. 759 z późn. zm.)

 

 

 

Załączniki do niniejszej specyfikacji :

1. Formularz ofertowy – zał. nr 1

2. Oświadczenie zgodnie z art. 22 ust. 1 – zał. nr 2

3. Oświadczenie zgodnie z art. 24 ust. 1 – zał. nr 3

3. Istotne postanowienia umowy – zał. nr 4

Załączniki

Wiadomość powiązana z

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 2012.12.18
Dokument wytworzony przez: Zakład Usług Komunalnych
Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Bogusław Dziewa
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 18 grudnia 2012 14:45
Dokument wprowadzony do BIP przez: Waldemar Kuś
Ilość wyświetleń: 2909
18 grudnia 2012 15:22 (Waldemar Kuś) - Dodanie załącznika [zalaczniki_do_siwz.rtf] do dokumentu.
18 grudnia 2012 15:10 (Waldemar Kuś) - Zmiana danych dokumentu.
18 grudnia 2012 15:09 (Waldemar Kuś) - Zmiana danych dokumentu.