1. Zezwolenia stałe:
2. Zezwolenia jednorazowe:
Zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych wraz z aktualnym dokumentem uiszczenia opłaty.
3. Zezwolenia na wyprzedaż zapasów:
Na wniosek przedsiębiorcy, którego zezwolenie wygasło (z przyczyn likwidacji punktu sprzedaży, upływu terminu ważności zezwolenia, zmiany rodzaju działalności punktu sprzedaży, zmiany składu osobowego wspólników, niezłożenia oświadczenia, lub niedokonanie opłaty w terminie), organ zezwalający może wydać zezwolenie z określeniem terminu na wyprzedaż posiadanych zapasów napojów alkoholowych. Termin określony w zezwoleniu na wyprzedaż nie może być dłuższy niż 6 miesięcy od dnia wygaśnięcia decyzji.
1. Referat Organizacyjny
Pokój Nr 7
tel./fax 15 879 13 06
e-mail: sekretariat@harasiuki.pl
2. Złożenia dokumentów można dokonać w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne /j.t. Dz. U. z 2017 r., poz. 570 z późn. zm./.
Opłata skarbowa za pełnomocnictwo wynosi 17,00 zł zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej /j.t. Dz. U. z 2016 r., poz. 1827, z późn.zm./.
Opłaty za korzystanie z zezwoleń wnosi się na rachunek Gmina Harasiuki: BS Biłgoraj O/Harasiuki 10 9602 0007 3000 0114 2000 0001.
1. Przedsiębiorcy, rozpoczynający działalność w zakresie sprzedaży napojów alkoholowych wnoszą opłatę w wysokości:
a) 525 zł - za korzystanie z zezwolenia na napojów alkoholowych zawierających do 4,5% alkoholu oraz piwa,
b) 525 zł - za korzystanie z zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5% do 18% alkoholu
(z wyjątkiem piwa),
c) 2100 zł - za korzystanie z zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych powyżej 18% alkoholu.
Opłaty wnosi się przed wydaniem zezwolenia.
2. Przedsiębiorcy prowadzący sprzedaż napojów alkoholowych wnoszą opłatę w wysokości uzależnionej od wartości sprzedaży w roku poprzednim:
a) 1,4% ogólnej wartości sprzedaży w roku poprzednim napojów do 4,5% oraz piwa, jeżeli wartość sprzedaży przekroczyła 37500 zł,
b) 1,4% ogólnej wartości sprzedaży w roku poprzednim od 4,5% do 18% (z wyjątkiem piwa) jeżeli wartość sprzedaży przekroczyła 37500 zł,
c) 2,7% ogólnej wartości sprzedaży w roku poprzednim napojów powyżej 18% jeżeli wartość sprzedaży przekroczyła 77000 zł.
Opłaty wnosi się w trzech równych ratach: do 31 stycznia, 31 maja i 30 września.
3. Opłata za korzystanie z jednorazowego zezwolenia na sprzedaż napojów wynosi 1/12 rocznej opłaty za poszczególne rodzaje zezwoleń.
4. Opłata za wydanie zezwolenia na wyprzedaż posiadanych, zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych, wnoszona na rachunek gminy wynosi:
a) 1,4% wartości sprzedaży zinwentaryzowanych napojów zawierających do 4,5% alkoholu oraz piwa,
b) 1,4% wartości sprzedaży zinwentaryzowanych napojów zawierających powyżej 4,5% do 18% alkoholu
(z wyjątkiem piwa),
c) 2,7% wartości sprzedaży zinwentaryzowanych napojów zawierających powyżej 18% alkoholu.
Niezwłocznie jednak nie dłużej niż w ciągu miesiąca. Wniosek należy złożyć z kompletem dokumentów (w oryginale do wglądu) w terminie umożliwiającym załatwienie sprawy przez organ zgodnie z żądaniem przedsiębiorcy.
Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Tarnobrzegu ul. Św. Barbary 12, 39-400 Tarnobrzeg.
Inne informacje
Zezwolenia wydaje się oddzielnie na następujące rodzaje napojów alkoholowych:
1. do 4,5 % zawartości alkoholu oraz na piwo,
2. powyżej 4,5 % do 18 % zawartości alkoholu,
3. powyżej 18 % alkoholu.
Zezwolenie wydaje Wójt Gminy po uzyskaniu pozytywnej opinii Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży wydaje się na czas określony – nie krótszy niż 2 lata.
Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży wydaje się na czas określony - nie krótszy niż 4 lata.
Przedsiębiorcy, prowadzący sprzedaż napojów alkoholowych w roku poprzednim są obowiązani do złożenia do dnia 31 stycznia pisemnego oświadczenia o wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży w roku poprzednim.
Na sprzedaż napojów alkoholowych podczas organizowanych imprez przedsiębiorcom posiadającym zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych oraz jednostkom Ochotniczych Straży Pożarnych – mogą być wydawane jednorazowe zezwolenia na okres do 2 dni.
Przedsiębiorca, który otrzymał zezwolenie na wyprzedaż posiadanych zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych, może wystąpić z wnioskiem o wydanie nowego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych nie wcześniej niż po upływie 12 miesięcy od dnia upływu terminu ważności zezwolenia .
Zmiany stanu faktycznego i prawnego w stosunku do danych zawartych w zezwoleniu należy zgłosić organowi zezwalającemu, w terminie 14 dni od dnia powstania zmiany zgodnie z art. 18 ust. 7 pkt 7 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi /j.t. Dz. U. z 2016 r., poz. 487 z późn. zm./. Nieprzestrzeganie tego warunku powoduje cofnięcie zezwolenia - art. 18 ust. 10 pkt 2 ww ustawy.
Zezwolenie cofa się w przypadku:
Zezwolenie wygasa w przypadku:
1. Likwidacji punktu sprzedaży,
2. Upływu terminu ważności zezwolenia,
3. Zmiany rodzaju działalności punktu sprzedaży,
4. Zmiany składu osobowego wspólników spółki cywilnej,
5. Niedopełnienia w terminach obowiązku:
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy Harasiuki