Wniosek o wymeldowania skierowany do Wójta Gminy Harasiuki
Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu (oryginał do wglądu lub uwierzytelniona kserokopia)
Dowód uiszczenia opłaty za wydanie decyzji administracyjnej
Dodatkowe dokumenty mające kluczowe znaczenie w sprawie np.: wyrok rozwodowy, wyrok eksmisyjny, postanowienie o wykonaniu eksmisji, wyrok w sprawie podziału majątku
Sekretariat Urzędu Gminy w Harasiukach, I Pietro pokój nr 7, tel. 15 87-91-306
W formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne /j.t. Dz. U. z 2017r. poz. 570/
Zgodnie z załącznikiem do ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej /j.t. Dz.U. z 2016r. poz. 1827/, cz. I punkt 53 opłata za wydanie decyzji administracyjnej wynosi - 10zł
Postępowanie administracyjne w sprawie wymeldowania prowadzone jest zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. kodeks postępowania administracyjnego /Dz.U. z 2017r. poz. 1257/.
Organ administracji publicznej zobowiązany jest załatwiać sprawy bezzwłocznie. W sprawach wymagających postępowania wyjaśniającego nie później niż w ciągu miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych w ciągu dwóch miesięcy.
- ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności /j.t Dz.U z 2016r. poz 657/
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. kodeks postępowania administracyjnego /j.t Dz.U. z 2017r. poz. 1257/
- ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej /j.t Dz.U. z 2016r. poz. 1827/
Uczestnikom postępowania administracyjnego o wymeldowanie w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji przysługuje prawo złożenia odwołania za pośrednictwem Wójt Gminy Harasiuki do Wojewody Podkarpackiego w Rzeszowie.
W toku prowadzonego postępowania organ administracji kompletuje materiał dowodowy w postaci zeznań świadków, wyjaśnień stron postępowania, informacji Policji oraz innych urzędów instytucji w celu ustalenia stanu faktycznego będącego podstawą do wydania decyzji w sprawie.
W przypadku braku możliwości ustalenia miejsca pobytu osoby, w stosunku do której prowadzone postępowanie o wymeldowanie realizowana jest procedura ustanawiania przez Sąd kuratora dla nieobecnego celem reprezentowania w postępowaniu (w toku dalszego postępowania kurator obejmuje pozycję strony postępowania o wymeldowania).
W wyniku przeprowadzonego postępowania organ wydaje decyzję administracyjną, która w zależności od ustalonych okoliczności sprawy przybiera postać:
- decyzji administracyjnej o wymeldowaniu
- decyzji administracyjnej o braku podstaw do wymeldowania
- decyzji administracyjnej o umorzeniu postępowania
- decyzji administracyjnej zawieszającej postępowanie (wydana w sytuacji, gdy rozstrzygnięcie sprawy jest uzależnione od wcześniejszego wyjaśnienia istotnej w sprawie okoliczności przez sąd powszechny lub inny organ)
Z podaniem o wymeldowanie występuje osoba posiadająca tytuł prawny do lokalu (właściciel, najemca, wynajmujący) z którego ma nastąpić wymeldowanie.
Wniosek o wymeldowanie powinien zawierać:
- imię, nazwisko, adres oraz dodatkowo numer telefonu wnioskodawcy
- imię, nazwisko, miejsce pobytu (jeśli jest znane), osoby która utraciła bądź nie posiada uprawnień do zamieszkiwania w lokalu
- przyczyny opuszczenia lokalu oraz przybliżoną datę od której osoba nie przebywa w lokalu
- uzasadnienie wniosku
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy Harasiuki