Na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych ( Dz. U. z 2017 r poz. 1579) Zamawiający przekazuje poniżej treść pytań dotyczących specyfikacji istotnych warunków zamówienia ( SIWZ ) na zadanie
pn. „Rozbudowa i przebudowa oczyszczalni ścieków w Harasiukach” w formule „Zaprojektuj i wybuduj „ wraz z udzielonymi wyjaśnieniami.
Pytania :
Zwracamy się z prośbą o potwierdzenie, że wymagany przez Zamawiającego okres gwarancji i rękojmi od 5 lat do 10 lat dotyczy wyłącznie robot budowlanych z wyłączeniem urządzeń na które okres gwarancji wynosić będzie wg karty gwarancyjnej producenta. W naszej ocenie okres 120 miesięcy jest zbyt długi i nierynkowy, a biorąc pod uwagę, że gwarancja stanowi kryterium oceny ofert o wadze 40 proc. może to mieć decydujące znaczenie o wartości cenowej oferty. Przedmiotem przetargu jest modernizacja i przebudowa oczyszczalni ścieków. Specyfikę tego typu branży stanowi technologia oczyszczania ścieków tj. urządzenia, których producent zdecydowanie unika udzielania Wykonawcom gwarancji dłuższej niż 24 miesiące z uwagi na trudne warunki eksploatacji tych urządzeń. Przy tak długiej maksymalnej gwarancji jaką wymaga Zamawiający w przedmiotowym postępowaniu producent zaleca założenie całkowitej wymiany zastosowanych urządzeń technologicznych co pociąga za sobą dużo większe koszty oferty i mocno zawyżają cenę ofertową. Zgodnie z przyjętym orzecznictwem Zamawiający, który dopuszcza okres gwarancji dłuższy od cyklu życia danego produktu lub taki, który realnie nie będzie w przyszłości wykorzystany, jest winny tego, że ochrona gwarancyjna w takim wypadku ma charakter oderwany od rzeczywistej sytuacji. Dodać należy że prawie niemożliwe jest uzyskanie od towarzystw ubezpieczeniowych obecnych na rynku tak długich gwarancji ubezpieczeniowych w celu zabezpieczenia należytego wykonania kontraktu. Dlatego wnosimy jak na wstępie.
Prosimy o informację kto w czasie trwania gwarancji ponosi koszty wymiany materiałów eksploatacyjnych i części zużywających się (zgodnie z DTR urządzeń).
Odpowiedź :
Ad. 1 Zamawiający wyjaśnia, iż zgodnie z zapisami specyfikacji istotnych warunków zamówienia okres gwarancji dotyczy wykonanych robót budowlanych, wbudowanych materiałów oraz maszyn i urządzeń, licząc od daty odbioru końcowego całego przedmiotu umowy.
Jednocześnie informuję, że w dniu 6 lutego 2018 r Zamawiający dokonał zmiany treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w dziale 15 – Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert w ppkt. 15.3. ,określając minimalny okres gwarancji na 3 lata a maksymalny na 6 lat, przy wyliczeniu liczby punktów w kryterium „Gwarancja’.
Zmiana treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia została opublikowana na stronie internetowej Zamawiającego http://bip.harasiuki.pl/, - zakładka przetargi.
Ad. 2 Zamawiający informuje, iż w czasie trwania gwarancji koszty wymiany materiałów eksploatacyjnych i części zużywających się ( zgodnie z DTR urządzeń ) ponosił będzie Wykonawca.
Wójt Gminy
/-/ Henryk Bździuch
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Urząd Gminy Harasiuki