OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
Zamieszczenie obowiązkowe
OGŁOSZENIE DOTYCZY:
Zamówienia publicznego
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I.1) NAZWA I ADRES
Nazwa:
Gmina Harasiuki
Adres pocztowy:
Miejscowość: Kod pocztowy: Województwo:
Harasiuki 37-413 podkarpackie
Telefon: Fax:
015 8791306 015 8791306
Adres strony internetowej zamawiającego:
www.harasiuki.bazagmin.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO
Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OPIS
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego
Rozbudowa szkoły w Harasiukach o część dydaktyczną i blok żywieniowy –
dydaktyka etap II
II.1.2) Rodzaj zamówienia
Roboty budowlane
nie przysługuje odwołanie
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa szkoły w Harasiukach o część dydaktyczną i blok żywieniowy - dydaktyka etap II.
Stan istniejący: fundamenty, ściany parteru i piętra wraz ze stropem.
Zakres robót do wykonania obejmuje :
- wykonanie konstrukcji dachu wraz z pokryciem, wykonanie stolarki i ślusarki okiennej i drzwiowej, wykonanie instalacji wod-kan, co, elektrycznej, wykonanie posadzek i izolacji, tynków wewnętrznych i okładzin, roboty zewnętrzne. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia obejmujący dokumentację projektową, przedmiar robót, specyfikacje techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych zawiera załącznik nr 2 do specyfikacji.
Wielkość zamówienia- od 14.000 euro do 5 278 000 euro.
II.1.4) WSPÓLNY SŁOWNIK ZAMÓWIEŃ (CPV)
Słownik główny
Główny przedmiot 45.21.42.00-2
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej
Nie
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
II.3) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA
Data zakończenia 31/05/2008
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium
Każda oferta musi być zabezpieczona wadium o wartości 20 000,00 zł.
Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach :
1/pieniądzu,
2/poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3/gwarancjach bankowych,
4/gwarancjach ubezpieczeniowych,
5/poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U.Nr 109, poz.1159 z póżn. zm).
Wadium w formie pieniężnej należy wnieść na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku Spółdzielczym Biłgoraj 0/Harasiuki nr 109602 0007 3000 0114 2000 0001 - decyduje data wpływu środków.
Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert tj. do dnia 12.07.2007 do godz. 10.00.
Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, wyłącznie w formie przelewu, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej ,gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy złożyć w formie oryginału w kasie Zamawiającego. Nie należy załączać oryginału dokumentu wadialnego do oferty.
W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej z treści gwarancji musi jednoznacznie wynikać w szczególności:
1/ zobowiązanie gwaranta(banku, zakładu ubezpieczeń) do zapłaty kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie zamawiającego, zawierające oświadczenie, że zaszły okoliczności wymienione w art. 46 ust.5 prawa zamówień publicznych,
2/ termin obowiązywania gwarancji, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą, 3/ miejsce i termin zwrotu gwarancji.
Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą.
Dyspozycję w zakresie zwrotu wniesionych w pieniądzu wadiów Wykonawcy, Zamawiający przekaże do banku niezwłocznie po:
a)upływie terminu związania ofertą,
b)zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
c)unieważnieniu postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego, pod warunkiem, iż protesty zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich wnoszenia,
Zamawiający niezwłocznie dokona zwrotu wadium na wniosek Wykonawcy:
a)który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert,
b)który został wykluczony z postępowania.
c)którego oferta została odrzucona,
Wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana, zostanie zatrzymane wraz z odsetkami w przypadku, gdy Wykonawca:
1)odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie,
2)nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
3)zawarcie umowy stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:
1. O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust. 1 ustawy, tzn :
a)posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. - kierownik budowy oraz kierownicy robot przewidziani do zatrudnienia na budowie winni posiadać uprawnienia do wykonywania tego typu robót oraz posiadać aktualne zaświadczenie o przynależności do właściwej Izby Samorządu Zawodowego,
b)posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. - w ciągu ostatnich pięciu lat wykonawca wykonał przynajmniej 2 roboty budowlane o podobnym charakterze i złożoności co przedmiot zamówienia wartości minimum 1 000 000,00 zł, każda i potwierdzi je dokumentami, że roboty zostały wykonane z należyta starannością. ( minimum 2 listy referencyjne).W przypadku składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek musi spełniać , co najmniej jeden z nich( lub wspólnie). - dysponują minimum 1 osobą posiadającą niezbędne uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności konstrukcyjno-budowlanej,
c)znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. - posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 1 000 000,00zł, potwierdzone opinią banku w którym Wykonawca posiada podstawowy rachunek bankowy wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. d)nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana przez Zamawiającego na zasadzie spełnia/nie spełnia.
W przypadku niespełnienia jakiegokolwiek warunku udziału w postępowaniu Wykonawca zostanie wykluczony z postępowania na podstawie art. 24 ustawy.
Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:
Na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do oferty następujące dokumenty i oświadczenia:
1.Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art.22 ust.1. PZP. W przypadku oferty składanej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania na podstawie art.24 ust.1 pkt.1-9 oraz art.24 ust.2 pkt. 1-2, każdy z uczestników Konsorcjum składa oddzielnie, (wg. wzoru stanowiącego zał. Nr 4)
2.Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
3.Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie , odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonanie decyzji właściwego organu- wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
4.Aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt.4-8 ustawy , wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
5.Aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt. 9 ustawy wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
6.Wykazu wykonanych robot budowlanych okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości, oraz daty i miejsca wykonania oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że te roboty te zostały wykonane należycie.
( wg. wzoru stanowiącego zał. Nr 5),
7. Informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej w którym wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
8. Polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności( OC kontraktowa)
9.Dokumenty stwierdzające, że osoby które będą wykonywać zamówienie, posiadają wymagane uprawnienia,
10.Wykaz osób i podmiotów, które będą wykonywać zamówienie, lub będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji niezbędnych do wykonania zamówienia a także zakresu wykonywanych przez ich czynności ( wg wzoru stanowiącego zał. Nr 6 ), W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty wymienione w pkt 1-5, 8,10 niniejszego rozdziału siwz składa każdy z wykonawców oddzielnie, natomiast dokumenty wskazane w pkt 6 , 7 i 9 mogą zostać złożone przez jednego z wykonawców albo wspólnie, Dokumenty, o których mowa w rozdziale VI specyfikacji należy przedstawić w formie oryginału lub kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez osobę/osoby uprawnioną/e do reprezentacji Wykonawcy. W przypadku konsorcjum do oferty musi być załączony dokument ustanawiający pełnomocnika konsorcjum do reprezentowania go w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. W przypadku wnoszenia oferty przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, dokumenty należy złożyć na zasadach określonych w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006r w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 87,poz.605)
Dokumenty stanowiące ofertę :
1.formularz ofertowy wg załączonego wzoru stanowiącego - zał. Nr 1
2.kosztorys ofertowy sporządzony w oparciu o dokumentację projektową, przedmiar robót, specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych,
3.pełnomocnictwo w przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego,
4.pełnomocnictwo do podpisania oferty, jeżeli upoważnienie do podpisania oferty nie wynika z dokumentów rejestrowych załączonych do oferty,
5.parafowany przez wykonawcę projekt umowy - jako akceptacja jej warunków według wzoru stanowiącego zał. Nr 3.
6.proponowany harmonogram rzeczowo-finansowy z podziałem na 2 etapy (lata) sporządzony jako tabela elementów scalonych z terminami rozpoczęcia i zakończenia robót oraz kwotami należnymi wykonawcy, uwzględniając przerób na rok 2007 w wysokości około 60% wartości zamówienia.
7.dokumenty wymienione w rozdziale VI specyfikacji
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert
Najniższa cena
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna
Nie
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia :
www.harasiuki.bazagmin.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Papierową wersję siwz zamawiający niezwłocznie przekaże wykonawcom, którzy wystąpią z wnioskiem o jej przekazanie za odpłatnością z wys.100 zł netto pod adresem Urząd Gminy 112A 37-413 Harasiuki.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
Data: 12/07/2007 Godzina: 10:00
Miejsce:
Urząd Gminy Harasiuki, pokój nr 7
IV.3.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30